پرش لینک ها

چالش های اصلی کسب و کار که با کمک ERP می توان از آنها خلاص شد

ماژول های هوشمند کسب و کار در یک سیستم یکپارچه ERP به راحتی می توانند فرایندهای گوناگون یک کسب و کار را مدیریت کنند. علاوه بر این توانایی آن در ذخیره حجم زیادی از داده ها و کاوش های آماری دقیق، نرم افزار ERP را تبدیل به ابزاری قابل اعتماد برای مدیریت کسب و کار ساخته است. در ادامه به معرفی برخی از چالش های کسب و کار می پردازیم که با استفاده از نرم افزار ERP می توان به راحتی به آنها پاسخ گفت:

قابلیت دسترسی: قابلیت دسترسی به داده های حیاتی یکی از مهمترین چالش هایی است که اداره کنندگان کسب و کار با آن مواجه می شوند. عدم دسترسی به داده ها، وقتی مورد نیاز هستند، علاوه بر اینکه می تواند مانع از کارایی کسب و کار شود، حتی منجر به کاهش فروش نیز خواهد شد. راهکار نرم افزاری ERP بعنوان انبار مرکزی همه داده های شما عمل خواهد کرد، و بدین ترتیب دسترسی آسان به داده هایتان در هر زمانی و از هر مکانی و روی هر دستگاهی را فراهم می آورد.

ارتباطات: موانع ارتباطی با تیم تان و همین طور مشتریان تان می توانند چالش هایی بزرگ و اثبات شده برای رشد کسب و کارتان باشند. با این حال، با استفاده از نرم افزار ERP بصورتی کاملا حرفه ای می توانید، برنامه های فرایندی، داده های مهم و تخصیص کارها را با تیم کاری تان به اشتراک گذاشته و به کارکنان تان کمک کنید بهتر تعامل داشته باشند. علاوه بر آن می توانید با استفاده از این نرم افزار ERP، پاسخگوی خودکار و سیستم پیگیری ایمیلی راه اندازی کنید و بدین ترتیب به ارتباطی همه جانبه با مشتریان تان دست پیدا کنید.

سرعت و دقت: در بسیاری از شرکت ها اموری مانند صدور پیش فاکتور یا سفارش خرید، تنها بصورت کاغذی انجام میشود که منجر به صرف زمان بسیار زیادی می شود. یک نرم افزار ERP، می تواند همه این داده ها را ثبت کرده و جزئیات مورد نیاز را بر اساس درخواست کاربر جداسازی و فیلتر نماید، بدین ترتیب زمان صرف شده برای انجام کار و تهیه گزارش ها را کاهش می دهد، سرویس نرم افزاری ERP همچنین می تواند تضمین کند که همه خریدها، بدهکاری ها و بستانکاری ها، به ازای هر نیاز ثبت شده و از اتلاف مواد و منابع مالی جلوگیری می شود.

مشکلات موجودی: شکست در سازماندهی موجودی تان (اشتباه در پیگیری نیازمندی های مواد، موجودی انبار، بسته بندی و غیره) در همه دنیا می تواند کابوسی برای کسب و کار باشد. لجستیک درست یک فرایند تولید شما را به نرخ تولید مورد انتظارتان می رساند و فرایند انبار مناسب، تحویل به موقع کالاها را تضمین می نماید. در نرم افزارهای ERP ماژول های موجودی برای کمک به سازمانتان طراحی شده است تا با هوشمندی موجودی تان را سازماندهی کنید.

مدیریت مالی: حسابداری به ازای پرداختنی ها و دریافتنی ها باید بسیار هوشیارانه مدیریت شوند، چرا که هر گونه اشتباه و اهمالی می تواند منجر به ضررهای اساسی شود چه از نظر مالی چه از نظر ارزش برند. سیستم ERP با ماژول مالی دقیقش، به شما امکان مدیریت بهتر و بینش دقیق تری در ارتباط با حسابداری هر یک از تراکنش های کسب و کارتان می دهد. علاوه بر این، می توانید با استفاده از این سیستم گزارش ها و نمودارهای دقیقی را بر اساس آنچه که نیاز دارید و هر زمان که نیاز دارید، از سیستم مالی تان تهیه کنید.

بعنوان نتیجه گیری می توان گفت که، یک راهکار نرم افزاری ERP، انتخابی برای یک کسب و کار سالم است تا با زحمت کمتری، مشکلات سازمانتان را حل و فصل کنید. این روزها، نرم افزارهای ERP، دشبوردهایی با قابلیت مناسب سازی و با کاربری ساده فراهم می آورند. این تکنولوژی هم روی سرور سازمانتان و هم بصورت ابری قابل دسترسی است. علاوه بر این، این نرم افزارها با قابلیت تحلیل کلان داده ها (Big Data)، و ارائه بینشی عمیق از کسب و کار به سازمانتان کمک می کند تا بطور موثری در جهت صحیح، رشد کند.

برای اینکه در مورد نرم افزار ERP برای سازمانهای کوچک و متوسط بدانید، در مورد Microsoft Dynamics NAV مطالعه کنید.

یک دیدگاه بگذارید