پرش لینک ها

سیستم ERP چطور کار می کند؟

برنامه ریزی منابع سازمانی به زیرساخت یکپارچه ای از اپلیکیشن های کاربردی اطلاق می شود که یک سیستم مدیریت کسب و کار جامع را تشکیل می دهند. سیستم های ERP دسته وسیعی از کارکردها و فرایندهای کسب و کار را پوشش می دهند. با استفاده از یک سیستم ERP درست برنامه ریزی شده و به درستی پیاده سازی شده، همه چیز از پردازش سفارش گرفته تا اعتباربخشی به کاربران می تواند در یکجا مدیریت و اتوماسیون شود.

ERP به چه مسائلی می پردازد؟

ماژول های موجود در نرم افزار ERP، عملیات سازمانی را تسهیل و یک پارچه می کنند.موانعی که بین دپارتمان ها وجود دارد به سرعت حذف شده و داده های شرکتی به راحتی قابل دسترسی می شوند. هدف یک سیستم ERP ساده سازی و اتوماسیون فرایندهای لجستیکی مربوط به عملیات روزانه کسب و کار است. یک مثال خوب در این رابطه روشی است که ERP فرایندهای چند مرحله ای مانند ثبت سفارش را تسهیل می کند. هنگامی که نمایندگان فروش، سفارشی را از مشتری می گیرند، سیستم ERP به آنها اجازه می دهد که بلافاصله به موجودی، تاریخچه سفارش و اعتبار مشتری دسترسی داشته باشند. این امر نیاز به مشارکت دپارتمان مالی یا انبار را از بین برده و زمان های هدر رفته و عدم کارایی را حذف می کند.

ویژگی های جدید سیستم های ERP مدرن

با استفاده از سیستم های موبایلی، پرسنل شرکت می توانند هم در محل کارشان و از طریق دسکتاپ و هم از طریق تلفن های هوشمند و تبلت به سیستم erp دسترسی داشته باشند. دستگاه های موبایل پرسنل فروش را قادر می سازند که بصورت ریموت کل فرایند فروش را از ابتدا تا انتها در سیستم بصورت بهنگام ثبت نمایند. تحلیل های جامع Big data در ماژول های هوش تجاری سیستم های ERP به سازمانها بینش لازم برای هدفگذاری صحیح کمپین های بازاریابی را می دهد.

پیاده سازی و هزینه ها

زمان و هزینه فاکتورهای مهمی هستند که در هنگام پیاده سازی ERP باید مدنظر قرار داد. بسته به سایز و حوزه پروژه، پیاده سازی می تواند از چند ماه تا چند سال به طول انجامد. تخمین مجموع هزینه های نرم افزار و پیاده سازی دشوار است. سه تامین کننده اصلی برای یک سیستم ERP واقعی، SAP، Oracle و Microsoft هستند. انتخاب ERP مناسب و درست برای کسب و کار اثر تعیین کننده ای هم بر هزینه ها و هم بر زمان پیاده سازی دارد، بنابراین آنالیز دقیق ماژول های پکیج ERP هر یک از این تامین کنندگان، ویژگی های سفارشی و زیرساخت های پشتیبانی شان، از بایدهایی است که حتما می بایست مدنظر قرار داد.

یک دیدگاه بگذارید