پرش لینک ها

چرا باید پراجکت سرور ورژن 2016 را انتخاب کنیم؟

پراجکت سرور 2016 ویژگی های جدید و مفیدی ارائه می کند که شامل تغییرات در پراجکت پروفشنال و دیگر بخش های پلتفرم می شود. این آپدیت، بعضی نیازهای اساسی کاربران را برآورده کرده است:

مدیریت منابع سازمان و برنامه ریزی بر اساس ظرفیت منابع از جمله این نیازهاست.

همچنین ظرفیت این موارد و نحوه کار با آن ها آسان تر شده، برای مثال مدیریت منابع به تعامل منابع ارتقا یافته و تجربه بهتری از مدیریت هم زمان منابع سازمان برای ما ممکن می کند.

در کنار فیچر به روز شده مدیریت منابع، تغییرات جدید دیگری نیز برای نتیجه بخش تر بودن پلتفرم ایجاد شده است. مانند تایم لاین های به روز شده، فیچر جدید Tell Me و پشتیبانی کامل آفیس و فیچرهای آن.

تعامل منابع سازمان

اطمینان از بهره وری و استفاده کارآمد از منابع سازمان همیشه چالش بزرگی برای مدیر پروژه سازمان است. امکاناتی که پراجکت سرور 2016 در اختیار شما قرار می دهد، باعث میشود بطور منظم به نیازهای منابع پاسخ دهید و در صورت رفع مشکلات و نیازهای منبع مورد نظر، آن را در دسترس قرار دهید.

از طریق ایجاد یک تعامل در پلتفرم، روند اجرایی کار آسان تر از قبل می شود. این ویژگی جدید به مدیر منابع امکان مدیریت، تایید و رد درخواست ها و نیاز ها را می دهد.

با استفاده از پراجکت پرفشنال 2016، مدیر پروژه همواره یک لیست آپدیت از درخواست ها و وضعیت رد یا تایید آن ها دارد. زمانی که یک منبع، برای مدت معلومی به پروژه ای اختصاص داده می شود، مدیر پروژه دیگر بخش های سازمان با خبر شده و بیش از ظرفیت از یک منبع معین استفاده نمی شود.

تجربه کاربری مدیر پروژه

مدیر پروژه در واقع مدیریت افراد را انجام می دهد و مثلا ممکن است نخواهد از تمام ظرفیت یک منبع مشخص استفاده کند. برای تعامل کارآمد تر میان مدیر منابع و مدیر پروژه سازمان، بخش جدیدی در پراجکت سرور 2016 ایجاد شده است که امکان مشاهده و تایید یا رد تمام قرارداد های پیشنهاد شده برای منبع را به مدیر می دهد. بعلاوه، لیست جدید منابع سازمان، به مدیریت اجازه می دهد تا با نیم نگاهی از ظرفیت مصرف منابع خود مطلع شود.

Heat Map منابع

هر سازمان نیاز دارد که از منابع خود به درستی و مفید بهره ببرد. پراجکت سرور 2016 ، Heat Map ظرفیت منابع و گزارشات اولیه جدیدی در اختیار ما می گذارد تا بتوانیم در یک نگاه متوجه وضعیت منابع خود شویم. چه استفاده بیش از حد از منابع و چه استفاده ناکارآمد، هر دو می توانند مشکل ساز شوند که با این امکان جدید مایکروسافت، هر دو سریعا قابل مشاهده و پیگیری هستند.

تایم لاین ها

از سخت ترین کارهای مدیر پروژه می توان ارتباط برقرار کردن و پیاده کردن برنامه پروژه را نام برد. برای بسیاری از مدیران، یک نمودار ساده تک بعدی روش مشخص و واضحی برای درک وضعیت پروژه نیست. تایم لاین ها در پراجکت سرور 2016 بیش تر از هر زمان دیگری جوابگوی مشکل ما هستند. یک تایم لاین بهترین راه برای درک چرخه زندگی یک پروژه و روند پیشرفت آن است. با در نظر گرفتن این نکته، شیرپوینت 2016 با فیچر های جدید خود، امکان ایجاد تایم لاین های متعددی با تاریخ شروع و پایان متفاوت در اختیار کاربران قرار داده است که این تایم لاین ها می توانند مجموعه ای از عملکرد یک کاربر یا وضعیت یک پروژه را نمایش دهند.

چندین ویژگی پرکاربرد در نحوه نمایش تایم لاین جدید به کار برده شده است که شامل :

تاریخ شروع و پایان مجزا برای هر تایم لاین
امکان کپی و انتقال میان تایم لاین های مختلف
ذخیره در پاورپوینت با فرمت های مختلف و قابلیت ویرایش در هر کجا


فیچر Tell Me

با وجود تمام فیچرهای جدید ورژن 2016 ، شاید Tell Me از همه بیش تر به انجام سریع کارها کمک می کند. شما به جای پیدا کردن فیچر مشخصی بین فیچرهای دیگر نرم افزار، می توانید در هرکجا، به آسانی نام فیچر مورد نیاز خود را جستجو کنید. Tell Me قابلیت جستجوی فیچرهای درون پلتفرم را به شما می دهد. به زبان آسان تر، این فیچر یک دکمه زنده است که هر زمان شما دنبال پاسخی باشید با کلیک روی آن به جواب خود می رسید.

فیچرهای قابل نصب و افزودن به آفیس

اکستنشن های جدید پراجکت سرور قابل نصب هستند و می توانید از طریق Office Store آن ها را دانلود و نصب کنید. با این روش همیشه می توانید به فیچر های جدید برنامه دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آن ها را نصب کنید.

دسترسی آسان

پراجکت سرور 2016 ، به راحتی و به صورت آنلاین در دسترس شما خواهد بود. این قابلیت های جدید مانند Heat Map منابع، در حال حاضر درون پلتفرم فعال هستند. زمانی که شما تصمیم به فعال سازی این فیچر می کنید، پلتفرم به صورت خودکار تمامی منابع سازمان و طرح ها را آپدیت می کند. این فیچر جدید تعامل منابع خیلی سریع تر شما را به اهداف تان می رساند.

جدول زیر تغییرات کلی ورژن جدید پراجکت سرور 2016 را به طور خلاصه نمایش می دهد.

 

  پراجکت سرور 2016 پراجکت سرور 2013 فیچرها
بلی خیر باکس جستجوی “Tell Me”
بلی خیر قابلیت افزودن اکستنشن های جدید
بلی خیر گزارش دهی  از طریق MS پراجکت سرور
بلی خیر تایم لاین های متفاوت
بلی خیر مدیریت منابع
فیچرهای کلی
بلی بلی مرکز هوش تجاری شیرپوینت
بلی بلی اکسل
بلی بلی سرویس های اکسل
بلی بلی ویژیو و سرویس های ویژیو
بلی بلی سرویس های PP
بلی بلی سرویس گزارش SQL
بلی بلی گزارش های جدید (شامل گزارشات نموداری)
بلی بلی داده های کلی
جایگزین با تعامل منابع بلی مدیریت منابع
بلی بلی سطل زباله برای اسناد، پروژه ها و سایت های حذف شده
بلی بلی نرم افزار پراجکت وب (PWA)
بلی بلی طراحی داخل شیرپوینت برای مشاهده روند کاری
بلی بلی دسترسی مستقیم به سرور  SQLو دیتابیس ها
بلی
بلی گزارشات مرتبط بر اساس دیتابیس

منبع: وبلاگ رسمی مایکروسافت

یک دیدگاه بگذارید