پرش لینک ها

مدیریت خرید، تدارکات و پرداختی‌ها؛ از حیاتی‌ترین ویژگی‌های ERP Dynamics NAV 2017

باز هم Dynamics NAV و امکانات فوق‌العاده‌اش! وقتی صحبت از کارآمدی حداکثری در امکانات NAV مایکروسافت می‌کنیم، دقیقاً منظورمان کارآمدی تمام این امکانات، برای تمام کسب و کارهاست. در این پست، بخشی از ویژگی‌های Dynamics NAV در حوزه مدیریت پرداخت‌ها و تخفیف‌ها را می‌خوانیم:

آدرس سفارش جایگزین

تنظیم آدرس‌های متعدد برای مدیریت سفارشات از فروشندگان که علاوه بر آدرس اصلی کسب و کار بیش از یک سایت برای حمل سفارش دارند. این مکان‌های اضافی، زمانی که سفارش یا قبض خرید صادر می‌شود، می‌تواند توسط نمایندگی خرید انتخاب شود.

پرداختی اولیه

راه‌اندازی و نگهداری جدول فروشنده، ارسال تراکنش خرید در دفتر و مدیریت پرداختی ها. شامل جدول فروشنده و توانایی ایجاد دفتر کل فروشنده. این بخش همراه با بخش چند ارزی، برای ارسال تراکنش خرید و مدیریت پرداختی‌ها در ارزهای گوناگون برای هر فروشنده استفاده می‌شود. درواقع این بخش با دفتر کل و انبار، برای تنظیم دیگر بخش‌های خرید و پرداختی یکپارچه شده است. صورتحساب خرید غالباً در این بخش استفاده می‌شود.

حمل قطره‌ای

اداره محموله سفارش به طور مستقیم از فروشنده به مشتری بدون نیاز به داشتن موجودی فیزیکی در انبار، درحالی که هنوز پیگیر سود هزینه سفارش می‌باشد. روند حمل قطره‌ای از طریق اتصال خودکار فروش و سفارش خرید که دنباله‌ای منسجم از وظایف ارسال را کنترل می‌کند تسهیل می‌شود.

صورتحساب خرید

تنظیم، ارسال و چاپ صورتحساب‌های خرید و یادداشت‌های معتبر خرید. این بخش با دفتر کل و انبار یکپارچه شده است.

تخفیف خط خرید

مدیریت موارد گوناگون تخفیف قیمت خرید که با فروشندگان فردی براساس پارامترهایی از جمله حداقل تعداد، واحد اندازه‌گیری، ارز، موارد متغیر و بازه زمانی مذاکره می‌کند. براساس بیشترین تخفیف هزینه واحد برای خط خرید زمانی که جزئیات سفارش، شرایط مشخص در جدول تخفیف خط خرید مشاهده می‌شود، محاسبه می‌گردد.

تخفیف فاکتور خرید

به صورت خودکار تخفیف‌های صورتحساب محاسبه می‌شود. تخفیف می‌تواند متفاوت از فروشنده به فروشنده با حداقل مقادیر مختلف (همچنین در ارزهای مختلف) و نرخ‌های مختلف، بسته به اندازه فاکتور باشد. تخفیف بر خطوط منفرد و بخشی از مبلغ خالص فاکتور محاسبه می‌شود.

قیمت گذاری خط خرید

مدیریت موارد متعدد قیمت خرید که با فروشندگان فردی براساس پارامترهایی مانند حداقل تعداد، واحد اندازه‌گیری، ارز، موارد متغیر و بازه زمانی مذاکره می‌کند. بهترین، براساس کمترین هزینه واحد برای خط خرید، زمانی که جزئیات سفارش، شرایط مشخص در جدول قیمت پرداختی مشاهده می‌شود، بدست می‌آید.

مدیریت سفارش خرید

ایجاد سفارش خرید از ایجاد فاکتور خرید بصورت مستقیم فرق دارد. مقدار در دسترس به صورت یک مقدار وارد شده بر خط سفارش خرید تنظیم شده اما تا زمانی که فاکتور ارسال شود، تحت تاثیر فاکتور خرید نخواهد بود.

این بخش استفاده می‌‍شود برای:

  • مدیریت رسیدهای جزئی
  • دریافت و نوشتن فاکتور بصورت جداگانه و ایجاد فاکتورهای پیش پرداخت برای سفارش خرید

مدیریت سفارش برگشتی خرید

ایجاد یک سفارش برگشتی خرید به منظور جبران سازمان برای اشتباهات و آسیب‌ها. اقلام پس از آن از سفارش برگشتی خرید برداشته می‌شود. شما می‌توانید محموله برگشتی جزئی یا ترکیبی با یک یادداشت معتبر و لینک سفارش برگشتی خرید با جایگزینی سفارشات خرید تنظیم کنید.

مدیریت تقاضا

خودکار کردن فرآیند برنامه‌ریزی تأمین با استفاده از درخواست کاربرگ. ایجاد پیشنهادات مطلوب برای جایگزینی انبار از طریق خرید و انتقال براساس تقاضای حال و آینده و دردسترس، به عنوان انواع پارامترهای برنامه‌ریزی، مانند حداکثر و حداقل مقدار و مقدار سفارش مجدد. نمایش دید کلی گرافیکی از برنامه‌ریزی و اجازه کاربر برای تغییر طرح با استفاده از کشیدن و رها کردن، مقدم بر اجرای طرح است. روش دیگر، استفاده از ابزار برنامه‌ریزی سفارش است که قادر به برنامه ریزی عرضه بدون هیچ ملاحظاتی برای بهینه‌سازی است.

یک دیدگاه بگذارید